Usluge Poliklinike Filipović : PREGLEDI ZA ODRASLERADIOLOGIJA

Radiologija obuhvata neinvazivne procedure pomoću kojih doktori mogu da dođu do uvida u stanje unutrašnjih organa i tkiva. Radiološke metodame pomažu da se dođe do dijagnoze, prati napredovanje ili povlačenje bolesti, povrede, promjene na organima, kostima, tkivima. Neke od radioloških metoda (rendgen, skener, magnetna rezonanca, mamografija) koriste zračenje, ali su doze zračenja na savremenim uređajima tolike da ne predstavljaju bitan rizik po zdravlje pacijenta. Ultrazvuk ne koristi X zrake, pa je bezbjedan i bezopasan vid dijagnostike, ali i pomoćno sredstvo pri punkcijama, drenaži, ubrizgavanju ljekova putem injekcije itd.

Radiološke metode se primjenjuju u svim granama medicine da bi se:

došlo do dijagnoze i utvrdio uzrok simptoma
pratila efikasnost terapije koju pacijent prima
uradio skrining na česte bolesti (rak dojke, pluća, debelog crijeva, bolesti srca).

Radiološka dijagnostika je nezaobilazna da bi se utvrdilo da li je došlo do preloma kostiju, ali i povreda mekih tkiva i unutrašnjih krvarenja izazvanih traumama i nezgodama. Pouzdano potvrđuje da je došlo do infarkta srca ili moždanog udara.

Ultrazvuk je neobilazan u ginekologiji, kako kod dijagnostikovanja patoloških stanja (endometrioze, cista, mioma, tumora), tako i za praćenje trudnoće. Upravo ultrazvuk i mamografija su načini da se pouzdano otkrije kancer dojke u ranoj fazi. Isto važi i za upotrebu skenera radi ranog otkrivanja raka pluća, ali i svih ostalih dobroćudnih ili zloćudnih tumora.

Radiološkim metodama se otkrivaju strana tijela u unutrašnjim organima čovjeka, kamenje u žučnoj kesi i bubrezima, ali i infekcije, začepljene arterije, bolesti srca, organa za disanje, organa za varenje, urinarnog sistema, neurološka stanja...

Pregled radiologa
Mamografija na digitalnom mamografu sa tomosintezom
Digitalna mamografija sa tomosintezom + ultrazvuk dojki